Coroos: verschil tussen versies

Uit encyclopedie van zeeland
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Wimg (overleg | bijdragen)
Wimg (overleg | bijdragen)
Regel 11: Regel 11:


===1970-1980===
===1970-1980===
We introduceren de glazen pot als nieuwe consumentenverpakking ; een verpakking die tot vandaag de gouden standaard is  in de Nederlandse supermarkt. Vernieuwing en uitbreiding in de fabriek manifesteren zich in de vorm van het plaatsen van een nieuwe sterilisatietoren, het uitbreiden van de opslagcapaciteit en het creëren van een eigen waterzuiveringsysteem, destijds uniek in Nederland.
In de jaren 70 wordt door Coroos de glazen pot als standaard verpakking ingevoerd. Door het plaatsen van sterilisatoren, het vergroten van de opslagcapaciteit en de introductie van een eigen waterzuiveringssysteem wordt het productieproces verder vernieuwd.


===1980-1990===
===1980-1990===

Versie van 29 jun 2017 07:46

Fruitverwerkend bedrijf in Kapelle (LATER MEER).

Coroos

Geschiedenis van het bedrijf

Het begin: 1957-1970

In 1957 start Cor Oostrom (senior) met de conservering van (zacht) fruit als aardbeien, bramen en frambozen. Een paar jaar later, in 1960, wordt een eerste eigen productie-gebouw in gebruik genomen voor grootschalige verwerking van groente en fruit.

1970-1980

In de jaren 70 wordt door Coroos de glazen pot als standaard verpakking ingevoerd. Door het plaatsen van sterilisatoren, het vergroten van de opslagcapaciteit en de introductie van een eigen waterzuiveringssysteem wordt het productieproces verder vernieuwd.

1980-1990

Coroos ontwikkelt zich tot een toonaangevend Europees producent.Ons productassortiment groeit in lijn met de Europese afzet. Met nieuwe soorten groenten en peulvruchten verbreden we het aanbod en vergroten we onze kennis van sourcen van grondstoffen. De tweede generatie treedt toe tot het familiebedrijf en met de overname van Veluco in Geldermalsen breiden we onze capaciteit verder uit.

1990-2000

De consument en zijn gedrag verandert voortdurend en wij ontwikkelen mee. We investeren in onze sales en marketing disciplines en kwaliteit en sourcing komen hoog op de beleidsagenda. De derde generatie komt in het familiebedrijf en de directie verstevigt zich verder met professionals uit de FMCG industrie. De Europese afzet groeit verder via onze retailers en in nieuwe buitenhuishoudelijke markten.

2000-2010

Het veranderende consumptiegedrag, de groei van het aantal eetmomenten en de toename van het aantal kleinere huishoudens staan aan de basis van onze product- en verpakkingsontwikkeling. We introduceren de klein verpakking blik en glas en we innoveren in flexibele verpakkingen. We introduceren bij onze Europese partners appelmoes in cups en fruitsnacks in pouches. In Nederland creëren we me onze merken Appelmoesjes, Fruit to Go en Slurpfruit een hele nieuwe categorie in de supermarkt.

na 2010

Wij geloven dat innovatie de basis is voor ons verdere succes in de toekomst. Wij investeren daarom in onze mensen, onze fabrieken en in lange termijn relaties met onze partners. Onze R&D inspanningen concentreren zich op het bereikbaar maken van gezonde en lekkere voeding voor iedere consument. Onze focus blijft daarbij de juiste kwaliteit tegen de beste prijs. Zowel in het koelvers schap als in het droge kruidenierswarenschap.

Auteur

W. van Gorsel

Literatuur

Bronnen

Krantenbank Zeeland

Noten